Arlas in-house reklamebureau The Barn vinder Kantars Creative Effectiveness Award

Læs tid
3 min
Arlas in-house reklamebureau The Barn vinder Kantars Creative Effectiveness Award
Publiceret
12 maj 2023
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Med offentliggørelsen af årets vindere af Creative Effectiveness Awards ’Best of Nordics’, slår verdens førende insights- og rådgivningsvirksomhed Kantar fast, at kreativiteten lever i bedste velgående – også in-house. Arla’s in-house bureau The Barn vinder nemlig hele den danske liste for deres Cocio ”Blizzard”-kampagne, og samtidig modtager de en pris for deres arbejde med Lurpak “Bake up Wonders”.

Torsdag den 11. maj offentliggjorde Kantar vinderne af deres lokale Creative Effectiveness Awards ’Best of Nordics**’**. Priserne anerkender og fejrer de mest kreative og effektive reklamekampagner i Danmark, Sverige og Norge på tværs af mere end 200 testede reklamer. På toppen af den danske liste ligger Arla’s in-house producerede kampagner for både Cocio samt Lurpak, der er skabt af og med The Barn, mejerikoncernens kun 4-år gamle interne bureau.

”Vi er selvfølgelig meget glade og stolte, men det vigtigste de her priser fortæller os er, at vi har fokus rette sted. The Barn er bygget på en stærk vision om at levere indsigtsdrevet kreativt arbejde, og dermed have de rette forudsætninger for at bedrive effektivitet, og denne pris er en blåstempling af, at vi gør det rigtige – for vores kunder, men også for in-house industrien generelt.” uddyber Anne Schourup-Kristensen, Head of Creative, The Barn.

Louise Swift Kerstein, global ansvarlig for Cocio marketing and innovation, udtaler om samsamarbejdet med det interne bureau:

“"The Blizzard” var vores første kampagne lavet på vores nye kreative platform, der med en ny TOV (tone of voice) kommer endnu tættere på vores målgruppe. Vi er superglade og begejstrede for den her pris, som viser os, at det at have bureauet, The Barn, helt tæt på brandet skaber et unikt rum for kreativitet.”

Global brand manager for Cocio, Louise Egsgaard Knudsen, stemmer i:

”The Barn er en stærk kreativ partner, hvor vi får optimeret på både indhold og form løbende, og hvor vi ved, at kreativitet er øverst på agendaen. Og det er det, vi nu ser nogle meget stærke resultater af.”

Kampagnerne blev evalueret ud fra deres gennemslagskraft og effektivitet på tværs af en række kategorier, herunder deres evne til at styrke brand equity, drive det kortsigtede salg, og skabe ROMI. Prisuddelingen skal inspirere og fejre kreativitet, innovation og ekspertise inden for markedsføring. Priserne anerkender og fejrer de mest kreative og effektive reklamekampagner i Danmark, Sverige og Norge på tværs af mere end 200 testede reklamer.

”De bedste reklamer er kendetegnet ved at levere en god kreativ idé i kombination med en fremragende eksekvering. Med en prætest styrkes reklamens ROMI yderligere, og annoncøren går derfor i markedet med en langt mere effektiv brandkommunikation.” siger Mette Kjær, Head of Creative Domain hos Kantar Insights Danmark.

Cocios ”Blizzard”-kampagne er den samlede vinder i Danmark foran brands som TRYG, McDonalds, Faxe Kondi og også Lurpak, der ligger sig lunt på en 3. plads med “Bake up Wonders” – en kampagne, der også er lavet og produceret af The Barn.

Kreativitet på menuen hos The Barn
The Barn, Arlas in-house bureau, blev etableret i 2019 for at hjælpe Arlas globale og lokale brands vinde i en stadig mere kompleks medierealitet. I dag har The Barn stærke teams specialiseret i at bygge kampagner baseret på et stærkt sammenspil imellem kreativitet og medie. med en nysgerrig og resultatdreven tilgang. The Barn består af specialister i produktion, strategi, planning, medieindkøb, dataanalyse, tech og kreativ udvikling, med sidstnævnte som kernefokus.

Om Kantar
Kantar er verdens førende insights- og rådgivningsvirksomhed, der udarbejder indsigter og anbefalinger til kunder over hele verden. Vi har en indgående forståelse af hvordan mennesker tænker, føler og handler; globalt og lokalt på mere end 90 markeder. Ved at kombinere vores medarbejderes ekspertise, dataressourcer og benchmarks samt innovative analyser og teknologi, hjælper vi vores kunder med at forstå mennesker og inspirere til hvordan brands kan vækste.

Se Cocio filmen her: global coci hot cocio vid30 16x9 blizzard spark en youtube preroll

Se vinderfilmen fra Lurpak her: dk lurp bake up wonders vid10 16 9 mixed02 spark da TV2 NENT

For mere information om Kantar's Creative Effectiveness Award, tryk på linket: https://www.kantar.com/campaigns/creative-effective

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663