Arlas interne bureau The Barn fejrer fem års succes, vækst og banebrydende effektivitet
- Læs tid
- 2 min
- Publiceret
- 30 januar 2024
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla kan i denne uge fejre 5-års jubilæet for virksomhedens interne bureau The Barn. Siden etableringen i 2019 har The Barn ikke kun oplevet bemærkelsesværdig vækst, det stærke team har også revolutioneret måden, Arla håndterer digital medieindkøb og kreativt indholdsproduktion på, hvilket har ført til betydelige operationelle optimeringer i mejerivirksomhedens marketingindsats.
Det startede med bare otte dedikerede specialister, men de seneste fem år har Arlas The Barn oplevet eksponentiel vækst og afdelingen tæller nu et team på 140 eksperter indenfor blandt andet kreativ udvikling og medieindkøb, som er placeret over hele verden. Den imponerende udvidelse understreger bureauets unikke tilgang til at bygge bro mellem virksomheden, medier, kreativitet og data.
The Barns primære ansvar er at håndtere alle digitale medieindkøb for Arlas kendte brands. I løbet af de sidste fem år er flere og flere Arla-brands kommet under det interne bureaus varetægt, hvilket sikrer en sammenhængende markedsføringsstrategi, der resonerer med forbrugerne. At Arla har valgt at in-source marketingindsatsen har resulteret i betydelige omkostningsbesparelser og operationelle optimeringer på tværs af virksomheden.
”Som et andelsselskab ejet af landmænd er det vigtigt for os at have fokus på omkostninger. Hver enkelt krone vi tjener, skal komme vores ejere til gode. Da vi etablerede vores eget bureau øjnede vi en mulighed for at gøre marketingindsatsen både billigere og bedre på én og samme tid, og det fundament bygger vi fortsat på i dag,” siger Thomas Heilskov, Senior Director og global ansvarlig for The Barn.
Kreativt, prisvindende indhold på tallerkenen
En af The Barns kerneopgaver var fra starten at nedbryde branchens siloer og bringe medier, kreativitet og data tættere sammen. Den innovative tilgang har ikke kun hjulpet Arla med at optimere deres marketingindsats, men har også ført til skabelsen af kreativt digitalt prisvindende indhold, der fænger publikum over hele verden.
The Barn har til huse sammen med Arlas hovedkontor i Aarhus medunderafdelinger i blandt andet Leeds, Stockholm, Dubai, Düsseldorf og Toronto. Den globale tilstedeværelse er afgørende for at skræddersy Arlas markedsføringsstrategier til en bred vifte af forskellige markeder og brands, hvilket resulterer i betydelig optimering af ressourceallokering og levering af resultater.
Ud over den bemærkelsesværdige vækst og nyskabelse i branchen modtog The Barn sidste år en prestigefyldt anerkendelse, da de sikrede sig Kantars pris for kreativ effektivitet i Norden.
Den succes og effektivitet, The Barn har medført, har været afgørende for Arlas beslutning om at fortsætte med at udvide e interne marketingaktiviteter i de kommende år, hvor The Barn utvivlsomt vil spille en afgørende rolle i at forme fremtiden for mejerivirksomhedens brandidentitet og globale tilstedeværelse.
"Det har været en utrolig rejse de sidste fem år. Vi er utroligt stolte af de resultater, vi har bragt til Arla, og ikke mindst det team af unikke, kreative mediespecialister, vi har etableret,” siger Thomas Heilskov og fortsætter:
”Jeg glæder mig til at fortsætte med at skubbe til grænserne for markedsføring og være pionerer inden for skabelsen af kreativt indhold. Ambitionerne er de samme, og vi værner om den konstante læringsproces mellem medieaktivering og kreativ udvikling af indhold, som gør, at vi konstant bliver bedre til at forstå, hvad der virkelig fungerer."
Om The Barn
The Barn er Arlas in-house bureau, som blev etableret i 2019. The Barn blev sat i verden for at optimere mejerivirksomhedens digitale markedsføring, herunder udvikling af kreativt, digitalt indhold samt indkøb af reklameplads. The Barn består af specialister i produktion, strategi, planning, medieindkøb, dataanalyse, tech og kreativ udvikling.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.