3 fejl du skal undgå, når du træner

GODE RÅD OG VIDEN OM TRÆNING

Vi guider dig her med en masse brugbar information, tips og tricks og inspiration til, hvordan du kommer bedst i gang og ikke mindst holder dig i gang. Lær om de bedste rygøvelser, maveøvelser og bliv klogere på blandt andet udstrækning. Du har måske trænet i flere år, måske er træning noget, du gerne vil til at i gang med. Uanset om dit fokus er at komme i bedre form, at tabe dig eller bare blive lidt stærkere, så er det godt at vide, hvad man skal være opmærksom på, for at få det optimale ud af sin træning. Rigtig god fornøjelse med din træning!

 

Du træner det samme hver gang

Hvis du vil blive bedre, stærkere, komme i bedre form, så skal du variere din træning. Prøv nogle nye maveøvelser, en anden slags rygøvelser eller prøv at løbe intervaller på løbeturen. Variation sikrer fremgang.

Du træner hele tiden

Med mindre du er tæt på professionel eller træner op til en ironman, så skal du huske at holde pause. Overtræning øger sandsynligheden for skader, og pausen giver dine muskler mulighed for at restituere.

Du træner ikke rigtigt

Husk at holde lænden i gulvet, når du laver maveøvelser. Husk at holde ryggen ret og skyde brystet op og frem, når du laver squats. Hold hælene i gulvet, når du squatter. Lyt til trænerens vejledning til de enkelte øvelser og udfør øvelserne kontrolleret. Vær opmærksom på, hvordan du udfører øvelserne og hvordan du kan mærke dine muskler blive aktiveret. Og husk at trække vejret.

Læs også: Få en mere tonet krop med Pink Fitness by Cheasy

Lav dine øvelserne kontrolleret og fokuser på selve området du vil træne. Får du fx ondt i nakken af at ligge og lave maveøvelser, så skal du rette op og fokusere korrekt.

Hvis du fokuserer på at træne de store muskelgrupper, har du også mulighed for at tabe dig mere effektivt.

Få lavet dine øvelser 2-3 gange om ugen og bliv ved flere uger i streg. Når først du har trænet vedholdende i en måneds tid, vil du kunne mærke de første resultater af din træningsindsats.

Knibeøvelser er ikke kun for kvinder, der har født. Knibeøvelser er også gavnlige for mænd, da de gør bækkenbunden smidig, hvilket har stor betydning for både mænd og kvinders seksuelle velvære.

Kilde empelvic.dk