Hvad er de bedste rygøvelser?

GODE RÅD OG VIDEN OM TRÆNING

Vi guider dig her med en masse brugbar information, tips og tricks og inspiration til, hvordan du kommer bedst i gang og ikke mindst holder dig i gang. Lær om de bedste rygøvelser, maveøvelser og bliv klogere på blandt andet udstrækning. Du har måske trænet i flere år, måske er træning noget, du gerne vil til at i gang med. Uanset om dit fokus er at komme i bedre form, at tabe dig eller bare blive lidt stærkere, så er det godt at vide, hvad man skal være opmærksom på, for at få det optimale ud af sin træning. Rigtig god fornøjelse med din træning!

 

Hvem vil ikke gerne have en flot og rank positur? Med de rette rygøvelser og styrketræning kan du arbejde dig frem til en flot og sund holdning. Desuden er ryggen et af de steder, danskerne har mest ondt, så det gælder om at være præventiv. Forebyg og styrk effektivt din ryg med disse hurtige øvelser, som du let kan lave derhjemme på stuegulvet.

Planken

Læg dig stiv som et bræt med strakt krop enten på albuerne eller med strakte arme. Spænd op i hele din krop, hold nakken lige og bliv stående, så længe du kan. Ét minut er typisk nok.

Faldskærmen

Læg dig på maven og løft på samme tid arme og ben op, som om du hang i en faldskærm. Hold nakken lige i forlængelse af rygsøjlen, kig ned i gulvet.

Diagonalløft

Stil dig på alle fire. Løft og stræk højre arm og venstre ben. Skift til venstre arm og højre ben.

Læs også: 3 gode og effektive maveøvelser