I maj 2017 gennemførte Arla en undersøgelse af, hvad der motiverer danskerne til at leve et sundt liv. Undersøgelsen, som Komiteen for Sundhedsoplysning bidrog til at validere, viser, at næsten halvdelen af alle mellem 18-65 år er svære at nå gennem almindelig kommunikation. De er ikke lydhøre overfor kampagner eller eksperter i medierne, og de oplever, at samfundsdebatten om sundhed er forvirrende og uoverskuelig.
Derfor er det heller ikke nok at snakke om sundhed eller at gøre, som vi plejer. Vi skal i stedet lade os inspirere af undersøgelsens resultater og hjælpe danskerne til at leve sundt på en måde, der giver mening i deres liv. Både ved at kommunikere via nye kanaler og ved at engagere og erkende, at alle små skridt kan flytte sundheden i en ny retning.
På den måde vil Arla arbejde for at fremme bedre fødevarevaner og engagere sig i en sundere fremtid for alle. Vi håber, at indsigterne fra undersøgelsen kan inspirere andre. Både når det drejer sig om kommunikation, dialog og samarbejde.