Canadisk pris til blue i skiver

Læs tid
1 min
Publiceret
05 juli 2000
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Arla Foods har i snart to år været det eneste selskab i verden, der kan producere blue ost i skiver. For nylig kom den første store anerkendelse af produktet, Rosenborg Sliced Blue Cheese, da det i Canada blev kåret som vinder af Canadian Grand Prix New Product Awards 2000.

Med i finalen var også et andet produkt i Rosenborg serien, Crumbled Blue Cheese, der ligesom den skiveskårne blue bliver produceret på Høgelund Mejeri. De to osteprodukter konkurrerede med en lang række forskellige fødevarer og emballager.

Rosenborg Sliced Blue Cheese blev introduceret på det canadiske marked for knap to år siden, og salget af det forholdsvis dyre og lidt specielle produkt er stigende.

Ifølge salgschef for Amerika, Karen Marie Nørgaard, Division Oversøisk, vil prisen være med til at skabe yderligere interesse for produkterne især i handlen, ligesom den vil være en fin støtte for Rosenborg mærket.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663