Lurpak Spreadable kåret som årets mærke
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 05 juli 2000
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Kærgårdens pendant i England, Lurpak Spreadable, har modtaget en af de mest betydningsfulde priser i den engelske marketing-branche.
Det engelske markedsføringsforbund har kåret Lurpak Spreadable som det mærke, der har udviklet sig bedst i det forløbne år. Kåringen skete i øvrigt på selve Store Navneskiftedag i Arla Foods, den 6. juni.
Prisen gik til Lurpak Spreadable og virksomheden bag mærket Arla Foods dels for med succes at have skabt en ny smørbar kategori på det engelske marked for smør og fedtstof, dels for i løbet af kort tid at have gjort sig til Englands mest solgte blandings-produkt.
“Det er godt nyt for Arla Foods, og et skulderklap for hele Lurpak holdet både i Danmark og i UK”, siger Business Unit Controller Simon Eyles, Division UK.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.