Lurpak VM-titel spydspids i Mellemøsten
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 27 september 2000
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Lurpak blev ved verdensmesterskaberne i USA i foråret kåret til verdens bedste smør, og VM-titlen er lige nu spydspids i en massiv kampagne for Lurpak på markederne i Mellemøsten.
Guldmedaljen, som blev vundet af Varde Smørmejeri for usaltet smør, indgår i en ny Lurpak reklamefilm, ligesom medaljen nu er afbilledet på samtlige Lurpak-emballager til området. Desuden har samtlige supermarkeder fået en gaveæske med en kopi af medaljen og et VM-diplom. Reaktionerne fra Arla Foods' kunder har været overvældende:
"VM-kampagnen er en del af vores strategi om kontinuerligt at bygge værdi ind i Lurpak mærket, og kunderne har nu fået et salgsargument, som ingen andre har. Flere af vore kunder har ligefrem udtrykt stolthed over at kunne sælge en verdensmester, og det er virkelig et stort skulderklap til folkene på Varde Smørmejeri", siger trainee Rasmus Strande Hansen, Arla Foods Division Oversøisk.
Det er endnu for tidligt at sige noget om VM-titlens effekt på salget, men de allerførste reaktioner fra forbrugerne har været positive.
Arla Foods afsætter årligt knap 10.000 tons Lurpak smør i Mellemøsten, hvor verdensmesteren med en markedsandel på over 50 pct. er det førende smørmærke.
Saudi-Arabien, der igen har åbnet for import af danske mejeriprodukter, tegner sig for cirka
halvdelen af omsætningen og er dermed det største enkeltmarked for Lurpak i Mellemøsten.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.