Mad eller tal
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 18 oktober 2000
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Mad skal ses i en sammenhæng. Det er baggrunden for, at Arla Foods ikke er tilhænger af at angive fedtenergiprocenten på den enkelte fødevare.
"Fremfor alt skal det være nemt og tilgængeligt at leve sundt - og det kan også lade sig gøre uden at fokusere på tal og kalorier”, siger Cheasy produktchef Susanne Østergaard Olsen i den netop udsendte udgave af Arla Foods’ nyhedsbrev “Mælk og Meninger”.
Svoren tilhænger af fedtenergiprocenten er til gengæld madskribenten Anne Larsen, der er kendt fra foredrag, ugeblade og senest også tv-programmet “Max. 30%”. I nyhedsbrevet fremlægger hun således sit syn på sagen, der også kommenteres af repræsentanter fra Ernæringsrådet, Fødevaredirektoratet, Forbrugerinformationen m.m. "Mælk og Meninger" udgives til fødevare- og ernæringsinteresserede af Arla Foods Division Danmark. Gratis eksemplar af det seneste nyhedsbrev kan fås ved at sende en e-mail til: maja.moller@arlafoods.com
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.