Mælkevejen ligger på internettet
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 20 december 2000
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
“Ad mælkevejen til din fremtid”. Sådan lyder overskriften til Arla Foods’ nye kampagne for mejeristuddannelsen. Kampagnen tyvstarter her på hjemmesiden sidst i denne uge. Kampagnen fortsætter i det nye år på mælkekartoner og i avisannoncer, men til forskel fra tidligere kampagner lægges der denne gang op til, at de unge selv skal søge yderligere oplysninger via internettet.
Jobsiderne på Arla Foods’ hjemmeside er således blevet udvidet med en ny uddannelses-del. Siderne består dels af en oversigt over de i alt 33 af Arla Foods’ driftssteder, der tager mejerielever i praktik, dels af en mere generel del om uddannelserne inden for mejeribranchen. Desuden vil man kunne læse om tre unges personlige erfaringer med mejeristuddannelsen.
Arla Foods’ personaleafdeling forventer, at virksomheden har brug for omkring 80 nye mejerielever i det kommende år.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.