Økologi vækker opsigt på SIAL

Læs tid
1 min
Publiceret
24 oktober 2000
Kontaktpersoner:
Skrevet af

De økologiske produkter i Harmonie mærket er det største trækplaster på Arla Foods’ stand på den internationale fødevaremesse Sial, som åbnede søndag i Paris.
Et af de lande, der har vist stor interesse for det økologiske sortiment, er USA.
“Vi har haft meget positive møder med to af de tre vigtigste amerikanske kæder inden for økologiske fødevarer, og vi forventer at starte leverance af de økologiske produkter i begyndelsen af 2001", fortæller datterselskabsdirektør Jens Bang Pedersen, Arla Foods USA.
Projektleder for Sial-messen Henrik Hjorth fortæller, at Arla Foods’ stand er meget centralt placeret, hvilket giver stor trafik og synlighed. De besøgende på standen har også vist stor interesse for at høre mere om fusionen mellem Arla og MD Foods. Derfor er der lavet en forkortet version af fusions-videoen fra 6. juni, hvori der er indklippet optagelser fra de første dage på Sial. Videoen kører non-stop på standen.
Messen lukker torsdag 26. oktober.


Arla Foods' økologiske sortiment har vakt stor interesse på Sial-messen i Paris.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663