11.000 forbrugere stemte om ny Yoggi variant

Læs tid
1 min
Publiceret
21 februar 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Det er nu afgjort, at ananas skal være sommerens smag i yoghurtserien Yoggi. For første gang har Arla Foods direkte spurgt forbrugerne om deres forslag til en ny variant, og 11.000 deltog i en afstemning på nettet, der gav dem mulighed for at vinde et weekendophold i London for fire personer.

Der var fire smagsvarianter at vælge imellem, og ananas fik altså langt de fleste stemmer foran hindbær/blåbær, hindbær/ribs/solbær og tropemix. Yoggi med ananas kommer på markedet efter påske og kan købes frem til efteråret. Seriens fire nuværende varianter vil i øvrigt midt i marts få følgeskab af peach melba, som vil indgå i det faste sortiment.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663