Den nye Kærgården sælger bedre end forventet

Læs tid
1 min
Publiceret
13 juni 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Forbrugerne er glade for den nye fedtreducerede udgave af Kærgården. Varianten, som indeholder 25 pct. mindre fedt end originalen, ligger nu stabilt på 13-14 pct. af salget af den originale Kærgården, og det oprindelige mål var 10 pct.

Den nye Kærgården har desuden afsløret et pudsigt forbrugsmønster, siden den kom på markedet i november 2000.

”Vi kan se, at salget falder omkring højtiderne. Til jul, påske og pinse vil folk tilsyneladende have den oprindelige Kærgården. Når det så bliver hverdag igen, går folk tilbage til den fedtreducerede udgave", siger Susanne Klemp, produktchef for Kærgården.

Økologisk Kærgården ligger på 3 pct. i forhold til den originale Kærgården.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663