England fejrer 100-året for Lurpak med "skrab og vind"-konkurrence

Læs tid
1 min
Publiceret
30 november 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Engelske forbrugere kan nu købe et halvt pund Lurpak og vinde tusindvis af gode engelske pund. De skal blot skrabe sig vej til bunden af et bæger Lurpak Spreadable eller skrabe bagsiden af folien på en pakke Lurpak smør for at se, om de har vundet. Der er i alt 40 kontante præmier fra 500 til 25.000 engelske pund, hvilket giver en samlet præmiesum på omkring 1,2 mio. dkr.

Konkurrencen er sat i værk af Arla Foods Division UK for at fejre 100-året for smørmærkets ankomst i England. I begyndelsen af det forrige århundrede kom smørret med skib fra Esbjerg i store trætønder, og lokale købmand solgte det videre i skiver. Først i 1957 blev Lurpak solgt i den klassiske sølvemballage med lurmærket, og i 1997 blev Lurpak Spreadable (Kærgården) introduceret for englænderne, som i dag køber over 2,5 mio. pakker hver uge.

Der sælges hvert år Lurpak og Lurpak Spreadable i England for mere end 100 mio. pund eller 1,2 mia. dkr.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663