Hollandsk konkurrent skærper profilen

Læs tid
1 min
Publiceret
22 august 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Det hollandske mejeriselskab Campina Melkunie lancerer i slutningen af måneden navnet Campina som selskabets nye internationale mærke.

Campina mærket introduceres først i Polen og Rusland og vil efterfølgende blive introduceret på en række andre markeder, heriblandt Belgien, Tyskland, England og Spanien. I denne uge blev Melkunie desuden sløjfet i selskabsnavnet, så selskabet herefter kun hedder Campina.

Introduktionen af Campina mærket og selskabets navneskifte vil skabe et internationalt mærke på mejerihylden med en klar afsender, hedder det i en pressemeddelelse fra selskabet.

Målt på mælkemængde er Campina med en årlig koncernindvejning på 5,8 mia. kg mælk Europas tredjestørste mejeriselskab kun overgået af Arla Foods og franske Lactalis.

I Danmark er Campina mest kendt for sine leverancer af piskefløde til FDB’s butikker.

Læs mere på www.campina.com

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663