Pressemeddelelse

Hollandsk konkurrent skærper profilen

Det hollandske mejeriselskab Campina Melkunie lancerer i slutningen af måneden navnet Campina som selskabets nye internationale mærke.

Campina mærket introduceres først i Polen og Rusland og vil efterfølgende blive introduceret på en række andre markeder, heriblandt Belgien, Tyskland, England og Spanien. I denne uge blev Melkunie desuden sløjfet i selskabsnavnet, så selskabet herefter kun hedder Campina.

Introduktionen af Campina mærket og selskabets navneskifte vil skabe et internationalt mærke på mejerihylden med en klar afsender, hedder det i en pressemeddelelse fra selskabet.

Målt på mælkemængde er Campina med en årlig koncernindvejning på 5,8 mia. kg mælk Europas tredjestørste mejeriselskab kun overgået af Arla Foods og franske Lactalis.

I Danmark er Campina mest kendt for sine leverancer af piskefløde til FDB’s butikker.

Læs mere på www.campina.com


Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager