Interessen for landsholdet stiger
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 08 august 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Landstræner Morten Olsen udtog tirsdag truppen til næste uges venskabskamp mod Frankrig på et pressemøde i Parken. Kampen bliver et gensyn med Stade Beaujoire i Nantes, hvor Danmark for tre år siden spillede den mindeværdige VM-kvartfinale mod Brasilien, som også blev assistenttræner Michael Laudrups sidste kamp som aktiv.
Interessen for det danske fodboldlandshold vokser i takt med holdets præstationer på grønsværen.
Umiddelbart efter dobbeltsejren i juni over Tjekkiet og Malta, der bragte Danmark på førstepladsen i VM-kvalifikationsgruppe 3, startede billetsalget til opgøret mod Nordirland lørdag 1. september i Parken, og så godt som alle billetter blev solgt i løbet af en formiddag.
Til landsholdets sidste VM-kvalifikationskamp mod Island 6. oktober i Parken var der i denne uge internt i Arla Foods deadline for ansøgning om de billetter, som virksomheden råder over som landsholdssponsor, og også her meldes der om udsolgt.
Landsholdet varmer onsdag i næste uge op til efterårets VM-kvalifikationskampe mod intet mindre end de franske europa- og verdensmestre i en venskabskamp i Nantes, og Arla Foods’ franske datterselskab benytter lejligheden til at invitere en række kunder og forretningsforbindelser til landskamp.
Læs mere om Arla Foods' sponsorat af fodboldlandsholdet.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.