Kærgården konkurrence sætter rekord
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 14 marts 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Et rekordhøjt antal forbrugere har deltaget i den Kærgården konkurrence, der i de seneste uger har været på folien af de tre Kærgården varianter.
I starten af denne uge havde Division Danmarks marketingafdeling modtaget 110.000 opkald fra forbrugere, der ved at besvare spørgsmål om Kærgården kunne vinde weekendrejser eller kontanter. Også en tilsvarende konkurrence, der indtil denne uge indgik i tv-reklamerne for Buko Frisk produkterne, overhalede med 50.000 besvarelser den hidtidige rekord på det danske marked for den type konkurrencer. Den rekord stod Kærgården også for.
Arla Foods’ datterselskab i SaudiArabien modtog dog ikke færre end 1,25 mio. besvarelser i en konkurrence med smelteostproduktet Puck for to år siden.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.