Pressemeddelelse

Lurpak Lighter Spreadable er et stjerne-produkt

Det førende magasin for den engelske fødevarebranche The Grocer har i denne uge kåret Lurpak Lighter Spreadable til ”Star Product” blandt samtlige mejeriprodukter i deres årlige undersøgelse af levnedsmidler.

Bladet er branchemagasin for de dele af detailhandelen, som har med fødevarer at gøre, og hvert år gennemgår bladet en række produkter og bedømmer deres position på markedet, lancering, markedsføring m. m.

”Kåringen er en anerkendelse af den succes, vi har haft med lanceringen af Lurpak Lighter Spreadable. Den vil betyde, at indkøbere og handlende vil få et forstærket indtryk af Lurpak Lighter Spreadable som et produkt af virkelig høj kvalitet, som de hellere må have med på hylden”, siger produktchef for Lurpak i England, Danny Micklethwaite.

Produkterne i The Grocer’s bedømmelse er delt op i kategorier og underkategorier. Lurpak Lighter Spreadable, som svarer til Den Nye Kærgården, vandt ikke bare kategorien ”margariner og blandingsprodukter”, men hele mejeri-kategorien.

Produktet har været på markedet siden 10. september, og er allerede det 13.-største blandingsprodukt på det engelske marked - en liste, der har Lurpak Spreadable som nummer et.



Lurpak Lighter Spreadable svarer til Den Nye Kærgården på det danske marked. Produktet indeholder 25 pct. mindre fedt end den originale Kærgården.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager