Minimælk har givet 37.000 nye mælkedrikkere

Læs tid
1 min
Publiceret
22 august 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Den nye fedtfattige minimælk har på mindre end et halvt år betydet, at 37.000 flere danskere er begyndt at drikke mælk.

Dermed er minimælken i den økologiske Harmonie udgave ikke blot det mejeriprodukt, der har betydet mest for den økologiske afsætning overhovedet, men også et produkt, der er godt på vej til at ændre den danske befolknings drikkevaner.

Det fremgår af en ny undersøgelse foretaget af analyseinstituttet Zapera for Arla Foods. Den viser, at 10 pct. af dem, der nu drikker minimælk, ifølge eget udsagn slet ikke drak mælk før. Det betyder omregnet, at der er kommet 37.000 nye mælkedrikkere til.

Vi forventer, at de 37.000 nye mælkedrikkere med den døgnfriske minimælk kan blive både to- og tredoblet, så vi om et år måske står med mellem 70.000 og 100.000 nye mælkedrikkere”, siger produktchef Karsten Jeppesen, Division Danmark.


Fra 17. september fås minimælk
også i en ikke-økologisk udgave.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663