Minimælk vinder frem
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 24 oktober 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods’ nye ikke-økologiske minimælk har fået en fin modtagelse af forbrugerne.
Allerede fire uger efter at minimælken kom i handlen, tegner den sig for ca. 10 pct. af det samlede ikke-økologiske mælkesalg.
”Det er virkelig en hurtig udvikling. De seneste salgstal viser, at den nye minimælk er den sjette mest solgte mælketype, og vi regner med, at den stadig vil nå flere forbrugere”, siger produktchef i Division Danmark Karsten Jeppesen.
Efter at den ikke-økologiske minimælk kom på markedet i midten af september, er salget af økologisk minimælk faldet med 10 pct, men samlet set er salget af de to typer minimælk steget markant.
Således er salget af minimælk steget med 50 pct. siden lanceringen af den ikke-økologiske variant.
Ikke-økologisk minimælk er den sjette mest solgte mælketype på det danske marked.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.