Pressemeddelelse

Minimælk vinder frem

Arla Foods’ nye ikke-økologiske minimælk har fået en fin modtagelse af forbrugerne.

Allerede fire uger efter at minimælken kom i handlen, tegner den sig for ca. 10 pct. af det samlede ikke-økologiske mælkesalg.

”Det er virkelig en hurtig udvikling. De seneste salgstal viser, at den nye minimælk er den sjette mest solgte mælketype, og vi regner med, at den stadig vil nå flere forbrugere”, siger produktchef i Division Danmark Karsten Jeppesen.

Efter at den ikke-økologiske minimælk kom på markedet i midten af september, er salget af økologisk minimælk faldet med 10 pct, men samlet set er salget af de to typer minimælk steget markant.

Således er salget af minimælk steget med 50 pct. siden lanceringen af den ikke-økologiske variant.


Ikke-økologisk minimælk er den sjette mest solgte mælketype på det danske marked.


Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPressechef for Arla i Danmark

Arla Danmark

Åse Andersson
Primær kontaktperson

Åse AnderssonGlobal pressechef

Arla Group

Carina Østergaard
Primær kontaktperson

Carina ØstergaardPR Manager

PR og brand kommunikation i Arla Danmark