Ny chokolademælk til de unge

Læs tid
1 min
Publiceret
13 juni 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Arla Foods' nye produkt Matilde Kakaomælk kom i mandags ud på butikshylderne. Den nye mælkedrik retter sig mod teenagere, hvilket tydeligt afspejler sig i den prismeformede emballage og i markedsføringen.

”I reklamekampagnen har vi udelukkende brugt forskellige teenageblade og internettet. Det drejer sig om frække plakater og et spil på nettet. Desuden er emballagen udformet, så den appellerer til de unge. En anden vigtig faktor for målgruppen er, at prisen er lavere end på for eksempel Matilde Café”, siger produktchef Karsten Jeppesen.

Matilde Café, som henvender sig til en lidt ældre målgruppe, lanceredes ved årsskiftet og er blevet en succes. Allerede efter et halvt år sælger den bedre i Danmark end i Sverige, hvor drikken har eksisteret i mange år under navnet Pucko. Efter den positive modtagelse af Matilde Café har Arla Foods på kun 3-4 måneder udviklet Matilde Kakaomælk til det danske marked.

Samme dag som Matilde Kakaomælk kom ud i butikkerne, var der premiere på det nye spil på internettet. Spillet kan findes på www.matilde.dk.

Matilde Kakaomælk fremstilles på Esbjerg Mejeri.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663