Ny konsummælks-gigant på vej i USA

Læsetid
1 min
Publiceret
15 august 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Land O’Lakes, der med en indvejning på omkring 5,5 mia. kg mælk er USA’s tredjestørste andelsmejeri, har sammen med tre andre andelsmejerier med en samlet indvejning på knap 2 mia. kg underskrevet en hensigtserklæring om at fusionere. De fire selskaber har det seneste år solgt konsummælk i de amerikanske østkyststater gennem det fælles selskab Advantage Dairy Group, der nu bliver en division i Land O’Lakes.

”Vi er i en hastigt konsoliderende branche, hvor spørgsmålet om succes eller fiasko i stadig højere grad afgøres af evnen til at opnå og udnytte stordriftsfordele”, udtaler Robert Shore, der skal lede den nye konsummælksdivision.

Det forventes, at det endelige fusionsforslag bliver offentliggjort i løbet af efteråret, hvorefter det skal til afstemning blandt medlemmerne.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Rune Jungberg Pedersen
Rune Jungberg Pedersen Kommunikationsdirektør Arla Danmark rpeda@arlafoods.com +45 91 31 10 88
Mathilde Bressum
Mathilde Bressum Communications Officer mabyl@arlafoods.com +45 91 31 16 40
Anders Græsbøll Buch
Anders Græsbøll Buch PR & Communication Associate Manager andbu@arlafoods.com +45 91 31 13 29