Ny skimmelost til påskebordet
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 28 marts 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Påsken er højsæson for osteborde og dermed også skimmeloste, der i perioden sælges 40 pct. mere af end normalt. Med få uger til højtiden har Arla Foods netop lanceret en ny skimmelost på det danske marked under navnet Høng LiljeHvid. Det er en meget mild brie, som gerne skulle få flere af de yngre forbrugere – det vil sige dem under 45 år – til at spise skimmelost. Den forbrugergruppe er nemlig underrepræsenteret blandt skim-mel-ostspisere, og der er mange unge, der slet ikke spiser skimmelost.
“Vi har valgt at lancere en mild hvidskimmelost, fordi især unge forbrugere - men også danskerne generelt - foretrækker de mildere varianter. Samtidig ser vi, at en større og større del af forbrugerne ønsker variation og fornyelse, når de køber oste. De vil gerne prøve nye smagsoplevelser”, siger produktchef for skimmeloste i Division Danmark, Morten Hansen.
Skønnede tal viser, at godt 4 pct. af den danske befolkning over 13 år spiser over halvdelen af al Høng skimmelost på markedet, mens omkring 30 pct. aldrig spiser det. Det samme billede tegner sig for skimmelost generelt.
Høng LiljeHvid fremstilles på Troldhede Mejeri.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.