Nye skiver på vej til Tyskland
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 10 januar 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods er netop nu i gang med at lancere et nyt sortiment af skiveost på det tyske marked. Mens salget af gul ost i Tyskland både fra supermarkedernes delikatesseafdelinger og som pakkeost fra selvbetjeningsdiskene er faldende, så er salget af skiveost i pakker steget kraftigt de seneste år.
I øvrigt er skiveost generelt ved at blive et af de store områder i Europa, og den nye serie under Arla mærket er derfor forberedt til at kunne lanceres i andre lande; således er teksten på nogle af varianterne f.eks. på både tysk, hollandsk og spansk.
Serien består foreløbig af fem varianter: Esrom, havarti og tre Dofino varianter, dvs. en flødehavarti med henholdsvis dild, purløg og tomat/basilikum/hvidløg. Esrom og havarti varianterne blev sendt på markedet i uge 1, og de tre Dofino varianter sendes ud i uge 5. Alle fem varianter produceres på Nr. Vium Mejeri.
”Foreløbig har vi fået positive tilbagemeldinger fra detailhandlen, især fordi vi fortæller om ostens historie, og fordi der er genluk på pakkerne”, fortæller produktchef Rolf Winkeler, Arla Foods Deutschland. Han regner med, at der i løbet af året vil komme flere varianter i serien.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.