Obs! i Viby bliver testbutik for nyt mejerikoncept
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 25 juli 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Ni ud af ti kunder i en dagligvareforretning kommer forbi køledisken med mælkeprodukter. Alene det kan være en god begrundelse for, at butikker giver denne varekategori mere opmærksomhed. Derfor har Arla Foods i samarbejde med Obs! i Viby lavet et nyt koncept for, hvordan fremtidens ”mejeri” i dagligvareforretningerne kan se ud. Med flødefarvede klinker og glasvægge leder stilen kunderne hen på gamle dages ismejerier, og ud for produkterne vil der være et lille skilt som giver en kort beskrivelse af produktets historie og egenskaber.
I fælles interesse uddanner butikkerne nogle medarbejdere på Arla Foods’ Mejeriakademi, så de får kundskaber om mælk og ost samt viden om økonomien bag salget af mælkeprodukter. Det er herefter ideen, at den uddannede medarbejder skal være synlig i butikkens ”mejeri” ved at være iklædt mejeristtøj, og personen vil også være den ansvarlige for ”mejeriets” udseende og indhold.
For at markere åbningen af det nye mejeritorv i OBS! vil der mandag 6. august bl.a. være mulighed for at møde mejeriprodukternes moder, den danske malkeko.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.