Stolt landbrugspræsident
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 15 oktober 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Anette Holm Arla Foods Innovation viser Landbrugsrådets præsident Peter Gæmelke og medlemmer af Folketingets Fødevareudvalg nogle af Arla Foods’ bud på fremtidens mejeriprodukter.
Landbrugsrådets præsident udtrykte stolthed, efter at han i går på anden dagen af fødevaremessen Anuga i Køln sammen med Folketingets Fødevareudvalg havde besøgt Arla Foods’ udstilling på Anuga-messen.
“Det er en meget flot stand, som jeg som landmand er stolt af. Det lyder ofte fra mange sider, at vi ikke har et varieret udbud af landbrugsprodukter, men den påstand er Arla Foods’ udstilling med til fuldstændigt at underminere” sagde Peter Gæmelke, efter at han var blevet vist rundt på standen med medlemmerne I Folketingets Fødevareudvalg.
Ud over montren med Arla Foods’ økologiske produkter lod fødevarepolitikerne sig især fænge af den del af udstillingen, hvor Arla Foods’ afdeling for produktudvikling Innovation præsenterede flere fremtidskoncepter.
Konceptet “Adopter din egen ko”, hvor forbrugeren via Internettet kan adoptere sin egen ko og via web-kamera følge koens liv og levned, fremkaldte både smil og anerkendende blik.
Politikerne var også fascineret af “den talende emballage” som er et bud på fremtidens emballage, der kan angive, hvor meget der er tilbage i kartonen, hvilken temperatur indholdet har, og hvor lang holdbarhedstiden er.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.