Svensk blandingsprodukt til England
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 13 juni 2001
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Engelske forbrugere kan i disse dage møde det første produkt, der efter Arla Foods-fusionen er udviklet i Sverige specifikt til det engelske marked.
Det drejer sig om et blandingsprodukt fremstillet på Arla Foods’ mejeri i Gøteborg. Produktet, der svarer til det svenske blandingsprodukt Bregott, er udviklet til en mindre engelsk detailhandelskæde og lanceres under kædens eget mærke.
Bag lanceringen ligger et samarbejde på tværs af grænserne med salgs- og marketingmedarbejdere fra England, Danmark og Sverige samt produktionsfolk fra Gøteborg.
”Udviklingen af produktet viser, hvor stor en spændvidde vi har til at imødekomme krav fra kunderne inden for blandingsprodukter, som er et af de mest konkurrenceprægede områder af mejerisektoren”, siger business manager i Division UK, Sarah Hemingway.
Arla Foods er i forvejen markedsleder på det engelske marked for blandingsprodukter med Lurpak Spreadable (Kærgården), der har en markedsandel på 67 pct.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.