Tegn hele Danmarks mælkekarton

Læs tid
1 min
Publiceret
24 oktober 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Arla Foods opfordrer nu den danske befolkning til at komme med forslag til et nyt design på mælkekartonerne.

Vinderen af designkonkurrencen får 100.000 kroner, og som sidegevinst vil man kunne se sit eget design udsmykke flere tusinde mælkekartoner.

”Arla er hele Danmarks mælk, og vores mælkekartoner findes i næsten alle køleskabe og på de fleste morgenborde. Derfor vil vi nu give forbrugerne mulighed for selv at påvirke, hvordan kartonerne skal se ud”, siger produktchef i Division Danmark Karsten Jeppesen.

Designkonkurrencen starter 1. november og fortsætter året ud. Deltagerne får frit spil, og kun fantasien sætter grænser.

Et krav er dog, at designet skal udtrykke, at Arla mælk er fuld af naturlig energi, at den er døgnfrisk, samt at den er vores fælles mælk. Det vindende bidrag vil blive brugt på 1-liters kartoner med sød-, let-, skummet- og minimælk.

Designet på de nuværende mælkekartoner er blevet brugt de seneste tre år.

Fyld selv resten ud. Nu er det op til forbrugerne, hvordan Arla's mælkekartoner skal se ud.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663