Yngre jyske kvinder er hurtigst

Læs tid
1 min
Publiceret
22 august 2001
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Undersøgelsen af modtagelsen af den nye minimælk viser også, at den som ventet har vakt størst opmærksomhed hos kvinder, og ligeledes som ventet er det de lidt yngre årgange, der har taget bedst imod produktet.

Overraskende er det imidlertid, at der er en lille, men helt tydelig forskel på, hvordan modtagelsen har været i København og i Jylland. I modsætning til det normale mønster ved nylanceringer er det nemlig jyderne, der fra starten har taget bedst imod minimælken, mens københavnerne har været mindst opmærksomme på det nye produkt. Fyn og Sjælland ligger også i dette tilfælde midt imellem.

Harmonie minimælk har været på markedet i seks måneder. Den har medført, at salget af økologisk mælk er forøget med ca. 30 pct. i forhold til før lanceringen. Det betyder, at salget af økologisk mælk nu udgør over 29 pct. af det samlede mælkesalg. Dermed er Danmark klart det land i verden, hvor der sælges mest økologisk mælk.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663