16.000 gæster på Taulov Mejeri på et år
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 10 juli 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Besøgstallet for det første normale år for Taulov Mejeris Besøgscenter er nu gjort op, og hele 16.000 gæster har besøgt det topmoderne ostemejeri ved Fredericia.
Besøgscentret åbnede ved mejeriets indvielse 1. oktober 2000, men fem måneder efter udbrød der mund- og klovsyge i Europa, og for at undgå smittefare blev besøgene indstillet. Mejeriet blev på ny åbnet for gæster 1. august 2001, og det er fra denne dato og frem til besøgscentrets sidste dag inden sommerferien 30. juni i år, at tallet er gjort op.
”Man kunne tro, at det høje besøgstal skyldes den pukkel af besøg, der kom efter mund- og klovsygen, men den har vi faktisk fået afviklet. Og da det snart to år efter åbningen ikke længere kan være nyhedens interesse, må vi konstatere, at der er en vedvarende interesse for at få et indblik i ostens magiske tilblivelse, og hvordan et topmoderne ostemejeri fungerer”, siger Arla Foods’ besøgschef Sanne Vinther.
Med 16.000 gæster levner de nuværende fysiske rammer ikke plads til flere besøg, men på længere sigt vil besøgschefen overveje, om faciliteterne på Taulov kan udvides.
”Vi skal dog hele tiden sikre, at alle får lige gode oplevelser ved at besøge Arla Foods. Lige som vi i selskabet er ivrige efter at producere ost af høj kvalitet, skal vi også tilbyde besøg af høj kvalitet”, siger Sanne Vinther.
Den næste ledige aften i besøgscentret er i november.
Besøgschef i Arla Foods
Sanne Vinther
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.