Arla Foods populær blandt unge erhvervsfolk
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 04 december 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Unge danske erhvervsfolk peger på Arla Foods som en af de virksomheder, de allerhelst vil arbejde i, hvis de skulle have nyt job. Det viser en undersøgelse foretaget af analysevirksomheden Universum.
863 unge med en videregående uddannelse samt mindst et års efterfølgende joberfaring har svaret på et spørgeskema på Berlingske Tidendes hjemmeside og Jobzone.dk. De handels- eller økonomiuddannede placerer Arla Foods på en fjerdeplads blandt de mest foretrukne arbejdsgivere sammen med Novo Nordisk. Arla Foods overgås af A.P. Møller, Lego og Carlsberg, men ligger foran B&O og Coca-Cola. Blandt de 25 mest foretrukne arbejdsgivere er der i øvrigt ingen revisionsfirmaer eller banker.
De unge med en teknisk, biokemisk eller IT-faglig uddannelse har givet Arla Foods en 12. plads på listen, som toppes af Novo Nordisk.
I Sverige, hvor 2.269 unge i målgruppen har deltaget i en tilsvarende analyse, ligger Arla Foods endnu bedre placeret. De teknisk uddannede svenskere giver mejeriselskabet en ottendeplads, mens de handels- eller økonomiuddannede placerer Arla Foods på en tredjeplads – kun overgået af Ikea og Hennes & Mauritz.
Koncern-HR vil bruge analysen i det fremtidige rekrutteringsarbejde.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.