Arla Foods satser på forædling og innovation

Læs tid
1 min
Publiceret
06 februar 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Jens Bigum pegede i sin beretning på, at de gunstige internationale konjunkturer i særlig grad kommer de virksomheder til gode, der baserer en væsentlig del af deres produktion på en mere bulkpræget afsætning.

”Vores strategi er i højere grad end de fleste af vore konkurrenters at satse på, at forædling og innovation skal sikre en høj, men stabil mælkepris. Ikke bare i år, hvor konjunkturerne er gode”.

På baggrund af udviklingen i de sidste par måneder vurderede Jens Bigum i øvrigt, at de gode konjunkturer ikke fortsætter.

”I det kommende år skal der løbes stærkt for at opnå et resultat bare nogenlunde på samme niveau som i år”.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663