Arla Mini i kamp mod søde læskedrikke

Læs tid
1 min
Publiceret
29 maj 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Danske skoleelever har for meget saft og sodavand med i tasken, og de søde læskedrikke fortrænger dermed børnenes skolemælk - ikke mindst hos de ældste klasser.

Det stigende forbrug af søde læskedrikke foruroliger både sundhedsplejersker og tandlæger på skolerne, viser interviews i nyhedsbrevet Mælk og Meninger, som Arla udsender i næste uge.

Sundhedsplejerske Lisbet Rosendal fra Varde ser ikke mindst de nye Arla Mini produkter, som en mulighed for at bremse udviklingen i forbruget af læskedrikke.

“Eleverne har helt klart for meget saftevand og sodavand med. De burde drikke mere vand og mælk. Vi anbefaler, at de får den daglige halve liter mælk i form af et glas om morgenen samt skolemælken. Vi vil meget gerne have flere til at drikke mælk, og det kan Mini'erne hjælpe med”, siger Lisbet Rosendal.

Arla Foods lancerede Arla Mini serien først i maj måned og to af de tre varianter vil efter sommerferien indgå i Mejeriernes skolemælksordning.

Undersøgelser viser, at specielt mange piger dropper skolemælken i perioden mellem 5-10. klasse, og at de unge generelt opfatter mælken som kedelig.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663