Arla Mini øger mælkesalg i kiosker

Læs tid
1 min
Publiceret
31 juli 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Med lanceringen af mælk på plastflaske er mælk på vej til at blive et produkt, som danskerne ikke kun køber i dagligvarebutikkerne som et led i den planlagte husholdning.

Ifølge salgsdirektør i Division Danmark Lars Aagaard har den nye Arla Mini især vist sig at være en gevinst for kiosker og tankstationer, der kan melde om et øget mælkesalg.

”Mælk har med Arla Mini flyttet sig fra at være et planlagt køb til et såkaldt impulskøb på linje med sodavand og andre læskedrikke, og det var præcis det, vi gerne ville opnå”, siger Lars Aagaard.

Det er især kakaovarianten, der sælger godt, men også Arla Mini med vanille ligger over det forventede, mens naturel ligger en anelse under.

To måneder efter lanceringen er det samlede salg af varianterne vanille, kakao og naturel 25 pct. bedre end forventet.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663