Farvel til hyldeblomsterne

Læs tid
1 min
Publiceret
10 juli 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Midt i denne måned er det sidste chance for at købe A38 med smagsstrejf af hyldeblomst.

Produktet, der blev lanceret 1. oktober sidste år, var på flere måder en nyskabelse: Dels var det første gang, der blev lavet et syrnet produkt med ”smagsstrejf”, hvilket adskilte det fra andre syrnede produkter med hele frugtstykker. Dels blev produktet solgt i ¾ liters kartoner, hvilket især skulle appellere til en- og topersoners husstandene.

Salget nåede imidlertid ikke op på forventede mængder, og derfor er der sidste levering til butikkerne den 13. juli.

Ud over den traditionelle A38 er den fedtreducerede variant med 1,5 pct. fedt tilbage på markedet. Den fedtreducerede variant, der også blev lanceret 1. oktober 2001, sælger ifølge produktchef i Division Danmark Søren Skjalm-Rasmussen over al forventning.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663