Farvel til piskbart med 27 pct. fedt

Læs tid
1 min
Publiceret
15 maj 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Trods den store opmærksomhed på for meget fedt i maden har for få forbrugere taget det piskbare flødeprodukt 27% fra Karoline’s til sig. Flødeproduktet i den specielle emballage med skruelåg er derfor taget af hylderne og fik kun et år på markedet.

”Produktet har ikke indfriet de forventninger, vi havde. Vi troede, at flere forbrugere ville flytte sig fra piskefløde 38%, men det er altså ikke sket”, siger produktchef Bente Fuglsig.

Årsagerne kan være mange, men Bente Fuglsig skyder på, at produktet populært sagt har sat sig mellem to stole.

Flødeproduktet var både udviklet til madlavning med en god varmestabilitet og syrestabilitet, så den kunne bruges i den varme sovs uden at skille, og så kunne den piskes til skum.

Men mens forbrugerne formentlig ikke går så meget op i fedtprocenter ved festlige lejligheder, og derfor holder sig til den velkendte piskefløde på fødselsdagslagkagen, synes nogle måske, at flødeproduktet med 27 pct. fedt er for fed til den daglige sovs, vurderer Bente Fuglsig.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663