Fødevarebranchen giver Arla topkarakter
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 06 juni 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods får igen topplacering blandt fødevarebranchens egne i imageanalysen 2002 foretaget af Levnedsmiddelbladet.
Arla topper i år inden for alle kategorier. Det er en fremgang inden for den ”dygtigste ledelse” og ”høj forretningsetik”. De andre kategorier er produktudvikling, markedsføring, miljøhensyn, troværdighed og image generelt.
Grundlaget for analysen er interviews med 72 ledere blandt Danmarks 100 største fødevare-virksomheder.
Nummer to på listen er Danish Crown, der er rykket op fra en fjerdeplads, og på tredjepladsen ligger Carlsberg.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.