Matilde Café får engelsk sidestykke
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 17 april 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Englænderne kan være med på en dansk succes, når Matilde Café nu træder ind på det engelske marked som Café Met - Met for Metropolitan.
”Vi forventer, at Café Met får den samme succes her, som den har haft i Danmark. Sandsynligvis vil produktet også tiltrække nye mælkedrikkere”, spår Amanda Ince, pro-duktchef for smagstilsat mælk i Arla Foods, England.
Mælkedrikken med de to smagsvarianter, Choc’O’Latte og Moch’A’Latte, skal konkurrere på et marked, hvor der sælges smagstilsat mælk for 78,3 millioner pund – blandt andet Arla Foods-produktet Gulp!. Men mens Gulp! er for teenagere, henvender Café Met sig til de 25-35-årige, og hidtil har der ikke været en smagstilsat mælk for en voksen mål-gruppe. Produktionen foregår på Sempers fabrik i Laholm, men 1. juli flyttes både Matil-de Café og Café Met til Cocio Chokolademælk i Esbjerg.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.