Matilde Café kåret som Årets Lancering
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 19 april 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Ananlysevirksomheden ACNielsen AIM har netop kåret Matilde Café som Årets Lancering. Det skete på dagligvarekonferencen ACNielsen AIM Konference 2002 med temaet ”Succesfulde Lanceringer”, der blev holdt i dag i Dansk Design Center i København.
Matilde Café var nomineret til prisen sammen med et andet Arla Foods-produkt – minimælk – samt hårbarberingsproduktet Venus fra Gillette og Rugklapper fra Schulstad.
Hver for sig blev de fire produkter sidste år kåret som Kvartalets Lancering – en pris, som analysefirmaet uddeler til den nylancering, der har opnået en høj markedsandel inden for sin kategori og skabt vækst i kategorien i kvartalet.
Matilde Café har således løftet hele kategorien ”mælk med smag” med 19 pct. i de første tre måneder i 2001 og skabt en ny målgruppe af cacaodrikkere – nemlig de 25-35-årige. Arla Foods vil nu gentage succesen i England, hvor produktets engelske pendant Café Met i denne uge er kommet på markedet.
Læs mere om konferencen på www.acnielsen.aim.dk
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.