Mini pigerne på vej i skole
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 11 september 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Elever på 200 gymnasier, handelsskoler og tekniske skoler landet over kan i september måned drikke sig til et besøg af de tre Arla Mini piger.
En konkurrence i skolernes kantiner er netop sat i gang af Arla Foodservice i Division Danmarks marketingafdeling, og den går ud på at fylde et specielt designet Arla Mini barometer med låg fra mælkeflaskerne. De tre skoler, som samler flest låg, får herefter lov til at opleve Kakao, Vanille og Naturel
live. Når konkurrencen er afgjort i løbet af oktober, besøger de tre piger kantinerne på de vindende skoler, stiller op til fotos med eleverne, signerer plakater og uddeler gratis Arla Mini.
”Vi har allerede fået tilbagemeldinger fra flere skoler, hvor de går meget op i konkurrencen. Blandt andet har en klasse fra Grenaa Handelskole haft gruppearbejde for at få ideer til, hvordan de får størst chance for at vinde”, fortæller tradechef Charlotte Richter Hollesen, som står bag kampagnen.
Det er dog ikke kun eleverne, som konkurrencen appellerer til. Kampagnens succes afhænger meget af kantinepersonalets engagement, og derfor foregår der sideløbende en konkurrence om at lave den flotteste og mest kreative udstilling med Arla Mini materialer.
Præmien er en luksusweekend for hele kantinepersonalet på den fynske Falsled Kro, hvis køkken hører til blandt de absolut bedste i Danmark.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.