Minimælk i maxi-emballage

Læs tid
1 min
Publiceret
31 juli 2002
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Arla minimælk i plastflaske er som bekendt blevet en succes ud over det sædvanlige, og nu bliver det lettere at slæbe flere liter hjem fra supermarkedet. Fra på mandag 5. august kan minimælk nemlig købes i to-liters dunke. Minimælken erstatter skummetmælken, som fremover ikke fås i de store plastdunke.

”Hovedårsagen er selvfølgelig minimælkens succes, og vi håber at kunne sælge endnu mere af den på denne måde. Derudover er to-liters dunke rettet mod børnefamilier, og minimælk er mere en familiemælk end skummetmælk”, fortæller produktchefsassistent for mælkedrikke i Division Danmark Katrine Nymark.

Lanceringen følges op af en konkurrence på etiketten og på Arla Foods’ hjemmeside, hvor man kan vinde et weekendophold i Legoland eller Lego-æsker.

Ud over minimælk kan forbrugerne stadig købe sød- og letmælk i to-liters dunke. Alle dunkene får i øvrigt nyt design med det røde produktmærke. Mælk i dunke tappes på mejerierne i Slagelse og Århus.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663