Øko-produkter skal frem på hylden
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 21 august 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
En ny fælles kampagne skal gøre det lettere at finde økologiske mejeriprodukter i butikken.
Derfor har mejerierne og en række brancheorganisationer allieret sig med detailhandelen. I efteråret vil landets større butikskæder øge skiltningen for de økologiske produkter og dele informations-materiale ud.
Samtidig kører en ny tv-reklame, hvor børn med egne ord forklarer danskerne om et stort udvalg af økologisk ost, yoghurt og smør.
Bag kampagnen står: Arla Foods, Naturmælk, Thise Mejeri, Øllingegaard, Tholstrup og ØkoMælk samt Økologisk Landsforening, Brancheudvalget for Økologiske Mælkeproducenter og Mejeriforeningen.
Kampagnen beløber sig til i alt 3 mio. kroner, som finansieres af mejerierne, Mælkeafgiftsfonden og staten.
Kampagnen har også tilknyttet en hjemmeside www.okologik.dk med mere information om økologi, de deltagende mejerier og kampagnens indhold.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.