Saft og iste savner sommeren
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 10 juli 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Hos Rynkeby Foods går man mindst lige så meget op i vejrmeldingerne som alle de familier, der satser på en solrig sommerferie i Danmark.
Temperaturen udenfor har nemlig en afgørende effekt på salget af virksomhedens produkter. F.eks. stiger salget af saft og iste med op til 40-50 pct. i de varme sommermåneder i forhold til resten af året.
”Vi var faktisk rigtig godt tilfredse med salget i maj og det meste af juni, men de seneste ugers efterårsagtige vejr har lagt en dæmper på forbruget”, siger adm. direktør for Rynkeby Foods, Jørgen Dirksen. Han trøster sig dog med, at sommeren langt fra er forbi, og at salget kan ændre sig fra dag til dag.
Mens salget af saft og iste er meget afhængigt af vejret, ligger juicesalget mere stabilt.
Rynkeby Foods, der er den største udbyder af saft og juice på det danske marked, er 100 pct. ejet af Arla Foods.
Salget af iste stiger i takt med kviksølvssøjlen på termometeret.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.