Smør fra Settle og hvidløgsost fra Holstebro i top
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 07 august 2002
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods opnåede to førstepladser og to andenpladser ved den internationale osteudstilling “The Nantwich International Cheese show”, der blev afholdt i England i sidste uge.
Settle Mejeri besatte førstepladsen i kategorien saltet smør i blok og opnåede en andenplads i kategorien usaltet smør i blok.
Kategorien ”Specialoste med tilsætning” blev vundet af Garli hvidløgsflødeost fra Holstebro Flødeost, mens Rosenborg Blue Brie, der svarer til Høng Klosterkrone og fremstilles på Troldhede Mejeri, blev nummer to i kategorien ”special-blåskimmeloste”.
I år deltog producenter fra 18 forskellige lande med omkring 1.600 produkter i “The Nantwich International Cheese Show”, som er en af de mest betydningsfulde internationale osteudstillinger i England. Den årlige osteudstilling, der sidste år blev aflyst på grund af mund- og klovsyge, er blevet afviklet siden 1897.
Over 30.000 besøgte denne gang udstillingen, hvor Arla Foods for første gang var repræsenteret med sin egen stand. På standen blev gæsterne præsenteret for skimmelostene i Rosenborg serien og den række af specialoste, der markedsføres under det samlende mærke Discover.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.