Arla flyvende i Holland
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 02 juli 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
En målrettet indsats for at synliggøre Arla Foods på det hollandske marked har netop resulteret i en pris som bedste virksomhed i kategorien »mest succesfulde introduktioner inden for ost«.
Arla Foods eksporterer feta, blåskimmel-, fløde- og revet ost til Holland, der er et af Europa Divisionens fokusmarkeder.
Konkurrencen, der også kan betegnes som en imageundersøgelse, gennemføres hvert år af Hollands største detailhandelstidsskrift, og bedømmelsen foretages af alle indkøbere inden for hollandsk detailhandel, dvs. Arla Foods’ kunder.
Flere tiltag
”Inden for det seneste halve års tid har vi gennemført flere tiltag, som har fået kunderne til at lægge mærke til os: Først og fremmest er vores sortiment blevet koblet sammen af det røde Arla Brand. Derudover har vi deltaget i en fagmesse, og for et halvt års tid siden ansatte vi en hollandsk key account manager. Det har virkelig givet os et skub fremad”, siger salgsdirektør i Division Europa Kim Pørksen.
”Vi har oplevet en meget positiv udvikling på det hollandske marked de senere år, og Arla Foods er i dag den stærkeste udenlandske leverandør af oste”, tilføjer han.
Arla Foods omsatte sidste år for 25 mio. euro (ca. 200 mio. kr.) på markedet.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.