Arla Foods annullerer prisstigninger på mælk i ti og tyve liters dunke
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 04 november 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods besluttede tirsdag at annullere den prisstigning, som selskabet har gennemført på mælk i ti og tyve liters dunke. Mælken sælges til storkøkkener på blandt andet plejehjem og sygehuse.
Prisstigningen, der blev gennemført i august måned, var en administrativ regulering af mælk i de store emballagetyper, der aldrig blev godkendt af selskabets ledelse, hvilket normalt sker.
Ledelsen blev først gjort bekendt med stigningen tirsdag morgen.
”Jeg beklager meget, at vi ikke har været tilstrækkelig opmærksomme på den utilsigtede effekt af pris-reguleringen, og derfor har vi nu besluttet at annullere prisstigningen”, siger koncerndirektør Peder Tuborgh.
”Institutionerne skal ikke opleve en så brat prisstigning og annulleringen vil derfor ske med tilbagevirkende kraft”, siger han.
Markedet for mælk i ti og tyve liters dunke er et meget lille område, hvor der årligt sælges ca. 2 mio. liter mælk. Det skal sammenholdes med Arlas øvrige mælkesalg, der ligger på ca. 500 mio. liter. Da tapningen af mælken på ti og tyve liters dunke sker manuelt, er det en meget omkostningstung produktion.
Yderligere oplysninger:
Informationschef Astrid Gade Nielsen, Arla Foods, tlf. 89 38 10 00
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.