Coca-Cola lancerer mælkedrik i USA
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 28 maj 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Efter mere end to års tilløb gør verdens største læskedrikproducent Coca-Cola nu alvor af sine planer om at lancere en mælkedrik i USA.
Mælkedrikken, der får navnet Swerve, vil bestå af mindst 50 pct. mælk og lanceres i de tre smagsvarianter cacao, banan-vanille og blåbær. Samtidig tages to testprodukter ud af markedet.
Ifølge Reuters skal Coca-Colas mælkedrik kunne skaffe sig markedsandele på blandt andet skoler, hvor salget af læskedrikke er under stigende pres. De nye mælkedrikke vil være på markedet i juli og august måned, umiddelbart før de amerikanske skoler åbner efter sommerferien.
Coca-Colas indtog på mælkemarkedet kommer, efter at koncernen for et par år siden ændrede sin markedsføringsstrategi over for skoler og unge forbrugere. Ændringen skete for at imødekomme den stigende kritik fra ernæringsfagfolk, der sætter læskedrikke i forbindelse med overvægt og andre sygdomme hos børn og unge.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.