Den populære kvark er tilbage på hylderne

Læs tid
1 min
Publiceret
25 juni 2003
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Der er nu godt nyt til de mange forbrugere, som siden sidste sommer har ledt forgæves efter produktet kvark i køledisken.

Kvark, der er et friskostprodukt med et meget højt proteinindhold, er netop kommet tilbage på markedet under navnet Karoline’s Kvark 1%.

Kvark forsvandt fra markedet, da Christiansfeld Mejeris produktion af friskost blev stoppet sidste sommer, og lige siden har kvark været stærkt efterspurgt blandt forbrugerne.

”Det har hele tiden været planen, at produktet skulle tilbage på markedet, så snart vi havde fundet et andet sted at producere det. Det har vi nu på Brabrand Mejeri”, fortæller produktchef i Division Danmark Bente Fuglsig.


Kvark kan anvendes til dip, kolde saucer, bagning samt i varme retter, hvis det røres op med en meljævning.

Ud over kvark findes en række syrnede madlavningsprodukter med forskellige fedtprocenter, og for at give forbrugerne et overblik over produkterne, og hvordan de kan anvendes, vil en brochure i begyndelsen af september blive husstandsomdelt.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663