Fødevarefremstød i Tyskland
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 03 september 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Fredag skydes en kampagne i gang, der skal gøre de tyske detailhandels-indkøbere og de tyske forbrugere opmærksom på fødevarer fra Danmark. Det sker i Lübeck ved en reception, som vil blive åbnet af Prins Henrik med et efterfølgende seminar om danske fødevarer.
Kampagnen har overskriften ”daenische essen”, og den bevidst forkerte stavemåde er valgt, fordi omdrejningspunktet i fødevarefremstødet er en portal på internettet. Portalen vil blive præsenteret af fødevareminister Mariann Fischer Boel i oktober på verdens største fødevaremesse Anuga i Köln.
Bag kampagnen står den danske ambassade i Berlin og FødevareIndustrien i Dansk Industri. 13 danske virksomheder deltager i kampagnen heriblandt Arla Foods og Rynkeby.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.