Gaio bliver til Lätt&lagom i Sverige
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 05 februar 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Under Arla Foods’ svenske varemærke Lätt&lagom har der indtil nu været tre blandingsprodukter på markedet. Nu føjes et nyt produkt til familien.
Det nye familiemedlem hedder Lätt&lagom Omega 3 og er netop kommet på markedet. Navn og emballage er dog det eneste nye ved produktet, der tidligere blev solgt under navnet Gaio.
”Vi vil samle alle vore lette blandingsprodukter under varemærket Lätt&lagom”, siger Erik Ström, produktchef i Division Sverige.
Begrundelsen er blandt andet, at Gaio i Sverige har levet en temmelig anonym tilværelse som et fedtstof med en særlig helseeffekt - et såkaldt functional food produkt.
Ved at skifte navn kan man udnytte, at Lätt&lagom er et velkendt og indarbejdet varemærke.
Lätt&lagom Omega 3 er et blandingsprodukt med 40 pct. fedt, fortrinsvis vegetabilsk fedt, men også med mælkefedt og omega 3-fedtsyrer udvundet af fiskeolie. Omega 3-fedtsyrer har indvirkning på blodets sammensætning.
Med navneskiftet er det ikke slut med navnet Gaio i Sverige. Sidste år lancerede Arla Foods yoghurt naturel-typen Gaio Dofilus, ligesom man har to varianter af Gaio yoghurtdrik på det svenske marked.
I Danmark dækker Gaio over en serie mildt syrnede produkter, der kom på markedet første gang i 1993.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.